Harry Potter a prekliate dieťa (J. K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany) - Recenzia

by - 16.8.17

J.K Rowling hádam predstavovať nemusím, stavím sa, že o nej čo to počuli aj muklovia, či nemágovia, rada by som vám však aspoň trochu predstavila Jacka Thorna a Johna Tiffanyho. Jack Thorne je scenárista a dramatik no a na druhú stranu John Tiffany divadelný režisér. Obaja pochádzajú z Anglicka a za svoju prácu už získali mnoho ocenení.

Informácie o knižke:
Originálny názov - Harry Potter and the Cursed Child
Autor - J. K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany
Vydavateľstvo - Slovart
Žáner - Fantasy



"Zmiozel nabo Nevelvír, je jedno, jakou nálepku jsi dostal, já moc dobře vím, že srdce máš dobré. Ať se ti to líbí, nebo ne, jednou z tebe bude pořádný čarodej."

Stavím sa, že Vás určite zaujímalo ako to všetko bude ďalej. Myslím tým, čo sa stane s Harrym, Ronom, Hermionou, no aj s ďalšou generáciou. Aj keď sme "ôsmy" diel nedostali písaný v normálnej forme, predsa len sme sa dočkali. Niektorým to, že bol diel písaný ako divadelná hra nevyhovovalo a niektorým sa knižka vôbec nepáčila. Ja sa však nemám na čo sťažovať, divadelné hry, aj keď ich často nečítam obľubujem - je to jediný druh povinného čítania, ktorý dokážem zniesť a navyše si ho užívam aj keď sa jedná o dielo staré niekoľko storočí, čo zvyčajne nevyhľadávam. Ale vráťme sa k téme. Na knižke bolo super, že sa zase raz netočila len okolo Harryho, ako tie predošlé, no aj to, že sme spoznali nové postavy. Ďalšiou fajn vecou bolo cestovanie v čase, teda skôr jeho následky. Bolo zaujímavé vidieť, ako by sa svet zmenil, len kvôli jednému ľudskému životu. Viac vám z deju už prezrádzať nechcem, nechajte sa prekvapiť a strhnúť do deja tak ako ja.

"Je na čase, aby se obraceč času stal historií."

Aj keď táto knižka nie je až taká obľúbená, ako tie ostatné, ja som si ju zamilovala. Čítala som síce len prvé dva diely Harryho Pottera, no musím povedať, že Prekliate dieťa sa mi páčilo zatiaľ najviac. A o Albusovi a Scorpiusovi ani nehovorím, už po pár stránkach som si ich zamilovala a jednoducho nešlo neshipovať ich (to zvláda len What Thomas Read) :D.

"Harry, v tomhle zmateném světě zmítaném city neexistuje dokonalá odpověď. Dokonalost se lidstvu vymyká, dokonce ani magie na ni nedosáhne. V každém živém okamžiku štěstí je kapička jedu: Vědomí, že zase přijde bolest. Buď upřímný k těm, které máš rád, dej jim najevo, že trpíš. Cítit bolest je stejně lidské jako dýchat."

A čo vy? Čítali ste už Prekliate dieťa alebo sa len chystáte?

You May Also Like

2 komentárov

  1. Ak by sa niekto pustil do rozpitvávania tejto knižky, dalo by sa nájsť toho veľa, čo nesedelo, ale ja som true fan a pristupovala som k nej s rezervou - proste som sa tešila, že mám nejaký nový HP matroš a viac som neriešila :DD
    Ale chápem sťažnostiam ostatných, lebo väčšinou počuť len tie :D JK Rowling zasahovala do tohto diela len okrajovo, asi preto to tak vypálilo :D Ale čo už, ja sa radšej iba ticho teším, nesťažujem sa!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozpitvávať by sa dala každá knižka, na každej ktorej som kedy dala plný počet bodov by sa dalo niečo nájsť, ale keď ma čítanie bavilo a neboli tam do oči bijúce veci, tak na znížené hodnotenie nevidím dôvod :) Sťažovanie ostatných tiež viac menej chápem lebo každému sa páči niečo iné, len mi príde divné nadávať na to, že to bola divadelná hra, keď ľudia vedeli do čoho idú keď si knižku kupovali :D a no nemyslím si že to vypálilo nejako zle, teda no mne sa Prekliate dieťa páčilo viac ako diely HP, ktoré som zatiaľ prečítala :). Jane

      Odstrániť