Zbierka Sáriných čmáraníc (Recenzia na knižnú sériu) - Sarah Andersen

by - 27.8.17

Ak ste fanúšikom Facebooku, Instagramu či iných sociálnych sietí, Sarah a jej komiksy vám určite nie sú neznáme. Jej vtipných kresieb sa po internete pohybuje celkom dosť a asi aj pre ich veľkú popularitu sa ich Sarah rozhodla vydať knižne. Komiksy v tejto knižnej sérii majú aj autobiografické črty a tak máme šancu spoznať nielen autorku, ale aj jej priateľov a ich štvornohých miláčikov.

Informácie o knižnej sérii:
Originálny názov -Sarah's Scribbles
Autor - Sarah Andersen
Vydavateľstvo - Andrews McMeel Publishing
Časti - 2 (Adulthood Is a Myth, Big Mushy Happy Lump)
Žáner - Humor/Komiks

O čom vlastne knižky sú? Na rovinu sa Vám priznám, že o tej prvej knihe si toho až toľko nepamätám. Posnažím sa vám ju však opísať čo najlepšie, aj napriek tomu, že sa mi to už nepodarí dopodrobna.

V tejto knihe sa určite stotožnia s hlavnou postavou najmä introverti, teenageri či mladí dospelí, ak však nepatríte ani do jednej kategórie, nezúfajte, určite sa neraz zasmejete či pousmejete nad tým, ako sú tieto komiksy nielen vtipné, ale aj pravdivé. Nejednu z týchto situácií ste už určite zažili aj vy, však posúďte sami podľa ukážky z knižky (ak sa Vám obrázky zobrazujú rozmazane, kliknite na ne a otvoria sa Vám v novom okne v dobrej kvalite):

No a k tej druhej časti? K tej Vám už poviem hádam viac, keďže som ju dočítala len pred pár hodinami (s kamarátkou v kníhkupectve). Knižka Big Mushy Happy Lump rozhodne nebola tak dobrá ako prvý diel z tejto série, dala by sa totiž rozdeliť na časti kde hlavná hrdinka nenávidí mačky, následne ich zbožňuje a na to, že sa jej páčia chlapčenské svetre - komiksy sa v podstate točia len okolo tohoto. No a ešte jedno negatívum, teda dve. Sľubujem, že však posledné. Vie mi niekto vysvetliť, prečo sa asi 4 - 5 obrázkov opakovalo z predchádzajúcej časti? Lebo mne to veľmi zmysel nedávalo a stále nedáva. No a posledná vec, ku ktorej by som sa ešte vyjadrila je otázka, či komiksy potrebujú siahodlhý komentár, aj keď sú pochopiteľné aj bez neho. Nie, nepotrebujú a v prvej časti sa dokonca bez neho zaobišli.

Aj napriek týmto nedokonalostiam som sa pri knižke zasmiala a dúfam, že bude aj ďalšia časť, ktorá však bude aspoň o čosi lepšia než jej predchodkyňa.

Séria ako celok? Vec, čo asi oceňujem najviac je to, že aj keď sú kresby Sarah jednoduché, vyčaria úsmev na tvári, aj keď to sa už asi opakujem. Túto knižnú sériu určite oceníte ako ľahké, oddychové čítanie, ktoré vám nezaberie veľa času. Takže ak Vás knižky zaujali, šup do knižnice či kníhkupectva a vidíme sa pri ďalšej recenzii.

1. časť
2. časť

Budem vďačná za každý komentár či zdieľanie.